Zarządzanie zespołem rozproszonym
Szanowni Państwo, zapraszamy do udziału w szkoleniu:
„Zarządzanie zespołem rozproszonym”
Program szkoleniowy pn. ,,Zarządzanie zespołem rozproszonym” ma na celu przybliżenie zasad budowania oraz funkcjonowania zespołów rozproszonych. Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do osób pełniących rolę liderów, którzy w swojej pracy zarządzają zespołami rozproszonymi. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, czym są zespoły rozproszone, w jaki sposób je tworzyć, jak efektywnie delegować zadania i wyznaczać cele poszczególnym członkom zespołu, jakie narzędzia i techniki stosować do zarządzania nimi, jak budować autorytet oraz skutecznie się komunikować w trakcie spotkań hybrydowych lub zdalnych.
Ramowy program szkolenia:
1. Specyfika i zasady budowania zespołu rozproszonego
- Różnice i podobieństwa zespołu rozproszonego i stacjonarnego
- Znaczenie różnorodności zespołu dla współpracy zdalnej i jej efektywności
- Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność wiekową, kompetencyjną oraz kulturową
- Wymiary różnorodności w zespole rozproszonym
- Zarządzanie zespołem rozproszonym – wady i zalety, problemy i wyzwania
- Budowanie wspólnoty poprzez kreowanie produktywnego i przyjaznego środowiska
2. Rola lidera zarządzającego zespołem rozproszonym
- Lider, jego postawa, cechy i kompetencje w zarządzaniu zespołem rozproszonym – dlaczego są ważniejsze niż w zespole stacjonarnym?
- Cztery filary funkcji menedżerskich w zarządzaniu zdalnym – planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrola
- Stopień immersji i nawigowania na stanowiskach w zespołach klasycznych oraz zdalnych
- Trzy fale pracy wirtualnej Johnsa i Grattona
- Dźwignie przywódcze i sposób ich realizacji w środowisku wirtualnym oraz rozproszonym
3. Wyznaczanie celów i delegowanie zadań w zespole rozproszonym
- Efektywne wyznaczanie i egzekwowanie celów i zadań w sposób zdalny
- Zasady i granice vs. elastyczność w działaniu – konsekwencja w przyjętych ustaleniach
- Delegowanie zadań w zespole rozproszonym – co, komu, gdzie i jak? Zasada 4W
- Kompetencje pracownika i dostosowanie stylu współpracy według Blancharda
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową w zespole rozproszonym?
- Narzędzia ułatwiające współpracę i monitoring pracy zespołu rozproszonego: Slack, Trello, Miro, Asana, iDoneThis, GoToMeeting, TimeDoctor, ForTask, Ziteboard, PM Compass
4. Strategiczny Menadżer – spotkania online, przepływ komunikacji w zespole rozproszonym
- Typy spotkań i oczekiwane zaangażowanie, organizacja dyskusji i podejmowanie decyzji
- Techniki zwinne – źródła sukcesu w rozwiązywaniu problemów Lean Coffee – sposób na angażujące spotkania i schematy pracy nad problemem
- Narzędzia do zdalnej komunikacji – efektywne wykorzystanie
- Rutyna i stereotypy w komunikacji, podstawowe błędy i sposoby na ich unikanie
- Spotkania hybrydowe – część uczestników jest w biurze, a część pracuje zdalnie
- Integracja, zaangażowanie i poczucie bezpieczeństwa w czasie spotkań zdalnych
5. Budowanie relacji i autorytetu w zespołach rozproszonych
- Cztery modele przywództwa biznesowego – Kontroler, Terapeuta, Mesjasz i Ekolider
- Wirtualny menadżer – zaufanie i autorytet – spoiwa w relacjach zespołów zdalnych
- Częstotliwość kontaktów w zespole, efektywne zarządzanie relacjami wirtualnymi
- Informacja zwrotna na odległość – forma, częstotliwość, znaczenie
- Metody wspierania zespołu na odległość – zdalny instruktaż, coaching i mentoring
6. Techniki motywacyjne w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Standardowe metody motywacji przynoszące skuteczność w zespołach zdalnych
- Techniki grywalizacji zwiększające zaangażowanie i motywację w grupach Millenialsów i pokoleniu Y
- Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń – mapa motywacji i motywatorów dla różnych pokoleń – analiza oczekiwań i aspiracji potrzeb każdego pokolenia
- Motywatory ważne dla pokoleń BB, X, Y, Z – co wynika z badań w tym zakresie?
- Metody motywacji dedykowane pracownikom w zespołach zdalnych
- Jak wspierać pracowników, aby wykorzystać różnice międzypokoleniowe, transkulturowe i zyskać efekt synergii?
7. Odpowiedzialność, zaangażowanie oraz odwaga w procesie podejmowania decyzji w środowisku pracy zdalnej
- Moja rola w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności swojej i pracowników
- Analiza dotychczasowych działań i kreowanie pomysłów na przyszłość
- Różne strategie podejmowania decyzji i skłonność do ryzyka w pracy zdalnej
- Czym tak naprawdę jest odwaga w podejmowaniu decyzji?
- Poziom samooceny i przekonania oraz ich wpływ na podejmowanie decyzji
- Wpływ postaw nonkonformistycznych na trafność podejmowanych decyzji
- Co to znaczy “dobra decyzja” – wspólne opracowanie wyznaczników, moje decyzje od dziś
OFERTA CENOWA*
Termin realizacji szkolenia: 25 – 26 marca 2024 r. (termin przyjmowania zapisów upływa w dniu 11 marca 2024 r.)
Czas trwania szkolenia: 16 godzin dydaktycznych
Adres szkolenia: Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe „CS Natura Tour” sp. z o.o. w Krakowie | ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków**
Cena za jedną osobę – 770,00 zł netto (+23% VAT)
Zapisy trwają do 11 marca 2024 r.
* oferta dotyczy szkolenia otwartego, w przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w terminie i miejscu dogodnym dla Klienta
** liczba miejsc ograniczona (w przypadku wyczerpania limitu miejsc na szkoleniu wyznaczymy kolejny termin szkolenia)
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenie?
- wszystkie zagadnienia zostaną omówione przez certyfikowanego trenera biznesu, eksperta w obszarach negocjacji, sprzedaży, rozwoju osobistego, kompetencji menedżerskich posiadającego wiedzę merytoryczną oraz wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym,
- uczestnicy szkolenia otrzymają autorskie materiały szkoleniowe,
- każdy z uczestników szkolenia otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia, potwierdzające uzyskane kwalifikacje i umiejętności,
- dla uczestników szkolenia przewidziano obiad oraz całodzienny serwis kawowy.
Dodatkowe informacje:
„CS Natura Tour” sp. z o.o. oferuje uczestnikom szkolenia kolacje i noclegi w cenie:
- nocleg w pokoju:
- jednoosobowym – 145,00 zł brutto,
- dwuosobowym – 185,00 zł brutto,
- śniadania:
- 40 zł brutto od osoby,
- 21 zł brutto od osoby,
- kolacje:
- 21 zł brutto od osoby,
Kontakt do organizatora szkolenia:
tel. 504 368 966
e-mail: j.bujalska@naturatour.pl